Kampanjat ja tarjouksetHyötyajoneuvotAsk Ford

Ford Electric Explorer

Uusi täyssähköinen Explorer on ensimmäinen lanseeraus vaikuttavassa kolmen uuden täyssähköisen henkilöauton vuodelle 2024 suunnitellussa julkaisusarjassa, ja se on merkittävä osa Fordin henkilöautomalliston muuttumista täyssähköiseksi vuoteen 2030 mennessä. Lisätietoja on tällä julkaisusivulla sekä seuraavissa kysymyksissä ja vastauksissa.

Yleistä

Miksi sähköauto kannattaa ostaa?

Tärkeimmät syyt täyssähköauton ostamiseen:

  • Ei pakokaasupäästöjä ajon aikana.
  • Mukava ajaa. Uusi täyssähköinen Ford Explorer tarjoaa vääntöä heti ja kiihtyy vakuuttavasti.
  • Säästöjä syntyy päivittäisissä kustannuksissa, sillä huoltoa ei juurikaan tarvita ja sähkön dynaamisen hinnoittelun* hyödyntäminen mahdollistaa kustannustehokkaan kotilatauksen.

*Jos kyseinen hinnoittelu on käytössä. Säästöt perustuvat vastaavan bensiini- tai dieselajoneuvon käyttöön.

Mitä malleja uudessa täyssähköisessä Ford Explorer -sarjassa on?

Sarjan mallit:

  • Sarjoja on kaksi: Explorer (Select RHD-markkinoilla) ja Explorer Premium
  • Kaikissa sarjoissa korkeatasoiset vakiovarusteet, kuten kuljettajan lämmitettävä, sähkötoiminen hierova istuin, älykäs mukautuva vakionopeudensäädin ja peruutuskamera.
  • Varustepaketti 1: Kuljettajaa avustavat järjestelmät -paketti
  • Yksittäiset vaihtoehdot, kuten seuraavat:
    • Energiatehokas lämpöpumppujärjestelmä – suunniteltu maksimoimaan toimintamatka akun ja matkustamon tehokkaan lämmityksen ja jäähdytyksen ansiosta.
    • Vetokoukku
    • Kiinteä kattoluukku (vakio RHD Premium -sarjassa, valinnainen LHD Premium -sarjassa)
    • 21 tuuman vanteet
    • Ergonomiset istuimet
    • Jokasään renkaat

EXPLORER (Select) – vakio-ominaisuudet:

  • Manuaalinen takaluukku
  • Täys-LED-ajovalot ja automaattiset kauko-/lähivalot
  • Sensico® ja istuinverhoilussa kankaiset yksityiskohdat
  • 19 tuuman kevytmetallivanteet
  • Sähkötoiminen kuljettajan istuin, jossa muisti- ja hierontatoiminto

EXPLORER Premium – vakio-ominaisuudet:

  • Sähkötoiminen handsfree-takaluukku
  • LED-matriisiajovalot
  • Epäsuora LED-valaistus
  • Sensico®-istuinverhoilu
  • 20 tuuman kevytmetallivanteet
  • Etuoven kynnyslistat

Missä uusi täyssähköinen Ford Explorer valmistetaan?

Uusi täyssähköinen Ford Explorer on Euroopassa suunniteltu sekä eurooppalaisille markkinoille ja asiakkaille valmistettu ajoneuvo.

Se valmistetaan Euroopassa Saksan Ford Cologne Electrification Centre -tehtaalla. Tehdasta uudistetaan miljardin dollarin arvosta, ja se on keskeinen osa Fordin sitoutumista sähkökäyttöisiin autoihin.

Mikä on uuden täyssähköisen Ford Explorerin hinta?

Uuden täyssähköisen Explorerin suositushinta päätetään myöhemmin.

Minkälainen on uuden täyssähköisen Ford Explorerin akku- ja korkeajännitejärjestelmälle annettava takuu?

Ford antaa 8 vuoden tai 160 000 km:n (100 000 mailin) takuun, mikä tuo mielenrauhaa asiakkaille. Lisätietoja uuden täyssähköisen Ford Explorerin takuusta ja laajennetuista takuista annetaan tilauspäivän lähestyessä.

Mitkä ovat uuden täyssähköisen Ford Explorerin huoltovälit?

Täyssähköautoja tarvitsee vähemmän huoltoa, sillä liikkuvia osia on vähemmän, eikä esimerkiksi öljyä tarvitse vaihtaa säännöllisin väliajoin. Tämä ansiosta asiakkaiden huoltokustannukset voivat olla alhaisemmat kuin polttomoottoria käyttävissä ajoneuvoissa. 
Uuden täyssähköisen Ford Explorerin huoltovälit vahvistetaan myöhemmin.

Tekniset tiedot

Minkä kokoinen uusi täyssähköinen Ford Explorer on?

Uusi täyssähköinen Ford Explorer on keskikokoinen ajoneuvo, jossa on 5 istuinta, jonka pituus on 4,47 metriä ja jonka tavaratilan tilavuus on 450 litraa. Vaikka se on hieman lyhyempi kuin Ford Kuga, sen akseliväli on pidempi ja siinä on riittävästi tilaa kuljettajalle ja matkustajille.

Onko uusi täyssähköinen Ford Explorer saatavana AWD- vai FWD-mallina?

Saatavana tulee olemaan RWD- ja AWD-malliversio. Lisätietoja akun koosta ja tehosta ilmoitetaan myöhemmin, kun WLTP-testaus on suoritettu.

Missä väreissä uusi täyssähköinen Ford Explorer on saatavana?

Uuden täyssähköisen Ford Explorerin ulkovärivalikoima:

  • Arctic Blue
  • Frozen White
  • Magnetic
  • Absolute Black
  • Lucid Red / Rapid Red
  • Blue my Mind

Mitä valoja uudessa täyssähköisessä Ford Explorerissa on?

Uuden täyssähköisen Ford Explorerin ulkopuolen muotoilu on vaikuttava, kun taas sisätilat ovat innovatiiviset ja käytännölliset.

Edistynyt valaistusteknologia on vain yksi esimerkki ulkopuolen vaikuttavasta muotoilusta:

  • Signature-tyyppiset LED-päiväajovalot syttyvät automaattisesti yhdessä LED-merkkivalojen kanssa, kun ajoneuvo käynnistetään.
  • Häikäisemättömät kaukovalot säätävät valokeilaa siten, että häikäisy on mahdollisimman vähäistä, ja varmistavat, että ympäristön valaistus on mahdollisimman hyvä (vakiona Premium-sarjassa).
  • Sisääntulo- ja poistumisvalaistustoiminto koostuu ovenkahvojen LED-valoista ja ulkopeilin logovaloista.

Onko uudessa täyssähköisessä Ford Explorerissa käsi- vai automaattivaihteisto?

Ajoneuvo toimii samalla tavalla kuin automaattivaihteistoinen ajoneuvo. Kytkintä ei tarvita, mikä helpottaa etenkin kaupunkiajoa.

Yksi tärkeimmistä täyssähköauton eduista on yksinkertaistettu vaihteisto. Koska vaihteistossa on vain yksi vaihde, ajokokemus on miellyttävä ja ajoneuvon huoltaminen on helppoa.

Mikä on uuden täyssähköisen Ford Explorerin kiihtyvyysaika 0–100 km/h?

Täyssähköinen Ford Explorer tarjoaa vääntöä heti ja kiihtyy vaikuttavasti. Ajoneuvon suorituskykytiedot vahvistetaan myöhemmin.

Mikä on uuden täyssähköisen Ford Explorerin enimmäisnopeus?

Enimmäisnopeus on 160 km/h tai 180 km/h valitun voimansiirron mukaan.

Mikä on MegaConsole? Millaiset säilytystilat uudessa täyssähköisessä Ford Explorerissa on?

MegaConsole on tilavuudeltaan 17 litran lokero käsinojan alla. Siinä on tilaa 15 tuuman kannettavalle sekä suurelle 1,5 litran vesipullolle. Asiakas voi jakaa tilan tilanjakajan avulla itselleen sopivalla tavalla. Keskikonsoli sisältää medialaitelokeron, jossa on kaksi USB-C-liitäntää etumatkustajille ja kaksi takamatkustajille sekä mahdollisuus älypuhelimen langattomaan lataukseen.

Minkä kokoinen on uuden täyssähköisen Ford Explorerin sisänäyttö?

14,6-tuumainen näyttö on vakiovaruste kaikissa Ford Explorerissa, ja näyttö on yksi suurimmista tällä hetkellä saatavana olevista näytöistä täyssähköisillä henkilöautomarkkinoilla. SYNC Move® sisältää Fordin uusimman tieto- ja viihdejärjestelmän. Siinä on myös kosketusnäyttö, joka voidaan siirtää pystyasennosta ala-asentoon sekä näiden ääriasentojen välille asiakkaan mieltymysten mukaan. Näyttö voidaan myös siirtää pois suorasta auringonvalosta.

Mikä on uuden täyssähköisen Ford Explorerin kattokuormitus?

Uuden täyssähköisen Ford Explorerin suurin kattokuorma on 75 kg.

Mikä on uuden täyssähköisen Ford Explorerin hinauskapasiteetti?

Uuden täyssähköisen Ford Explorerin hinauskapasiteetti on enintään 1 000 kg RWD-mallissa ja 1 200 kg AWD-mallissa (jarrutettuna, 12 % kaltevuus).

Onko lämpöpumppu saatavana uuteen täyssähköiseen Ford Exploreriin?

Lämpöpumppu on tehokas tapa lämmittää matkustamo, ja lämpöpumppu on saatavana erillisenä lisävarusteena Explorerissa ja Explorer Premiumissa. Se toimii päin vastoin kuin perinteinen ilmastointijärjestelmä, sillä se kerää energiaa (lämpöä) ajoneuvon ympäriltä ja tiivistää sen ajoneuvon sisällä käytettäväksi. Lämpöpumput ovat hyödyllisiä etenkin kylmässä ilmastossa.

Se toimii samalla tavoin kuin ilmastointijärjestelmä, ja sillä voidaan jäähdyttää tai lämmittää matkustamoa. Koska se käyttää vähemmän akusta saatavaa energiaa, ajamiseen käytettävissä oleva toimintamatka pitenee.

Ominaisuudet

Mitkä ovat uuden täyssähköisen Ford Explorerin tärkeimmät sisätilojen ominaisuudet?

Uusi Explorer tarjoaa urheilulliset, laadukkaat ja miellyttävät istuimet, joihin on integroitu niskatuki. Squircle-mallinen ohjauspyörä on optimaalinen jalkojen mukavuuden kannalta.

Sisätilojen värit ja materiaalit luovat miellyttävän, modernin ja tasokkaan vaikutelman.

Uuden täyssähköisen Ford Explorerin sisätilojen muotoilu on tyylikästä sekä samalla innovatiivista ja käytännöllistä.

  • SYNC Move®: 14,6-tuumainen siirrettävä kosketusnäyttö sekä kuljettajan että matkustajan käyttöön niin ajon aikana kuin paikallaan ollessa. Näytön kautta voi käyttää toiminnallista ja intuitiivista teknologiaa kätevän liittymän kautta. Siirrettävän kosketusnäytön suurta näyttöaluetta voi hyödyntää tehokkaasti, minkä lisäksi käytössä on langaton Android Auto- ja Apple CarPlay -järjestelmiä tukeva puhelimen peilaus sekä Yhdistetty navigointi.
    Huomautus: Tämä edellyttää modeemin aktivointia tai tilauksen aktivointia FordPassin kautta yhdistetyn navigoinnin osalta.
  • My Private Locker: SYNC Move -näytön taakse piilottuva lisäsäilytystila tärkeiden tavaroiden säilytykseen. Sähkökytkin lukitsee näytön, kun se on 30 asteen kulmassa ja ajoneuvo on sammutettu, mikä antaa mielenrauhaa.
  • MegaConsole: Vaikuttavassa 17-litraisessa säilytystilassa on tilaa käsilaukulle tai kannettavalle tietokoneelle, joten matkustamo pysyy siistinä.

Muita tärkeitä ominaisuuksia:

  • 7 kaiuttimen äänijärjestelmä, joka sisältää kojelautaan tyylikkäästi asennetun keskikaiuttimen (Soundbar).
  • Medialaitelokerossa on tilaa kahdelle suurelle älypuhelimelle. Siinä on myös kaksi USB-C-liitäntää ja mahdollisuus (yhteensopivan älypuhelimen) langattomaan lataukseen.
  • MegaConsole: Käsinojan alapuoleisessa lokerossa on tilanjakaja, joka mahdollistaa lokeron monipuolisen käyttämisen.
  • 450 litran tavaratila, joka kasvaa 1 422 litraan 2. rivin istuimet alas taitettuina.
  • Tavaratilan lattia voidaan asettaa kahteen eri asentoon, joten asiakkaat voivat luoda piilossa olevia säilytystiloja, kun lattia on yläasennossa. Tavaratilan lattian asentojen avulla voidaan pakattaessa maksimoida tilavuus tai tasopinta.

Mitä teknologioita uudessa täyssähköisessä Ford Explorerissa käytetään?

Uudessa täyssähköisessä Explorerissa on käytössä esimerkiksi seuraavat keskeiset teknologiat:

  • SYNC Move® – 14,6-tuumainen siirrettävä kosketusnäyttö
    • MegaConsoleen integroidun 14,6-tuumaisen SYNC Move -kosketusnäytön paikan voi valita joustavasti omien mieltymysten mukaan.
    • Käytössä on manuaalinen säätömenetelmä. Tämä oli tietoinen valinta, sillä sen avulla näyttöä voi säätää hiljaisesti ja nopeasti ajon aikana tai paikalla ollessa.
  • 5,3-tuumainen digitaalinen kojetaulu
    • 5,3-tuumaisessa digitaalisessa kojetaulussa on näkyvissä tärkeitä tietoja, kuten nopeus, navigointiohjeet, akun varaustila, energian käyttö, visuaaliset varoitukset ja kuljettajaa avustavien järjestelmien näytöt, joten näitä tietoja ei tarvitse katsoa SYNC Move® -kosketusnäytöstä.[‡]
  • MegaConsole
    • Erinomaisen suunnittelun ansiosta keskikonsolissa on käsinojan alla reilusti eli 17 litraa säilytystilaa.
  • Ajolinja-avustin ja kaistanvaihtoavustin
    • Tämä uusi ominaisuus on saatavana valinnaisen Kuljettajaa avaustavat järjestelmät -paketin osana, ja se parantaa nykyisen järjestelmän mahdollisuuksia auttaa kuljettajaa pysymään moottoritiellä omalla kaistallaan.
    • Ominaisuus avustaa myös ohituksissa.

Minkälaisia kuljettajaa avustavia teknologioita on uudessa täyssähköisessä Ford Explorerissa?

Uuden täyssähköisen Explorerin varusteena on paketti edistyneitä kuljettajaa avustavia teknologioita[‡].

Valinnaisessa Kuljettajaa avustavat järjestelmät -paketissa on seuraavat lisäominaisuudet:

  • Uusi ominaisuus: Ajolinja-avustin ja kaistanvaihtoavustin
  • Aktiivinen pysäköintiavustin (12 ultraäänianturia)
  • 360 asteen kamera
  • Sähkötoiminen handsfree-takaluukku on Explorer Premium -sarjan vakiovaruste (valinnainen Explorer/Select-sarjassa Kuljettajaa avustavat järjestelmät -paketin kanssa)

Minkälaisia liitettävyysominaisuuksia uudessa täyssähköisessä Ford Explorerissa on?

Explorerin älytoimintojen käyttö on yksinkertaista. Kun modeemi on aktivoitu ja älypuhelin liitetty, asiakkaat voivat nauttia siitä, että kaikki on käytettävissä.

Ominaisuuksia:

  • Reitin suunnittelu sähköautossa
  • Latausasemien etsiminen navigointijärjestelmässä
  • Latauksen suunnittelu autossa
  • Langaton Apple CarPlay / Android Auto

Minkälainen äänijärjestelmä on uudessa täyssähköisessä Ford Explorerissa?

6+1-kaiuttiminen äänijärjestelmä, jossa keskikaiutin on suunniteltu näkyväksi 3D-elementiksi (Soundbar). Tämä takaa, että ääni kuuluu ajon aikana kirkkaana ja selkeänä. B&O ei ole saatavana.

Mitä ajamiseen liittyviä teknologioita on käytössä uudessa täyssähköisessä Ford Explorerissa?

Uudessa täyssähköisessä Ford Explorerissa käytetään esimerkiksi seuraavia nykyisiä Ford-teknologioita:

  • Kuolleen kulman valvontajärjestelmä ja risteävän liikenteen varoitusjärjestelmä (CTA) sekä ennakoiva jarrutus ja poistumisvaroitus
    • Kuolleen kulman valvontajärjestelmä havaitsee antureiden avulla, kun ajoneuvon jommallakummalla puolella on kuolleessa kulmassa ajoneuvo.
  • Risteävän liikenteen varoitusjärjestelmä (CTA)
    • Antureiden avulla parannetaan turvallisuutta peruutettaessa ulos pysäköintiruudussa tilanteessa, jossa kummallakin puolella olevat ajoneuvot tai esteet voivat rajoittaa näkyvyyttä.
  • Poistumisvaroitus
    • Antaa visuaalisia merkkejä ja äänimerkkejä tienkäyttäjille ja ajoneuvossa oleville, kun havaitaan, että pysäköidyn ajoneuvon oven avaaminen voi aiheuttaa törmäyksen. Tällä tavoin suojataan asiakkaita ja muita tienkäyttäjiä.
  • Driver Alert -järjestelmä
    • Etukamera valvoo tiemerkintöjen avulla ajoneuvon sijaintia ja varoittaa kuljettajaa, jos ajotavassa havaitaan poikkeavuuksia. Tällöin kuljettaa muistutetaan tauon pitämisestä.
  • Liikennemerkkien tunnistus
    • Edessä olevia liikennemerkkejä seurataan etukameran avulla, ja ne näytetään selkeästi kuljettajalle.
  • Väärän ajosuunnan varoitus
    • Etukameran, navigointitietojen ja Fordin liikennemerkkien tunnistusteknologian avulla huomataan, kun kuljettaja ajaa vahingossa kaksikaistaiselle tielle tai moottoritielle liittymiseen tarkoitetulle kaistalle.
  • Älykäs mukautuva vakionopeudensäädin (iACC)[‡]
    • Aktivoinnin jälkeen iACC noudattaa automaattisesti etukameran tunnistamia tai navigointitietojen antamia nopeusrajoituksia sekä säilyttää ennalta määritetyn etäisyyden edessä olevaan ajoneuvoon ja pysäyttää ajoneuvon tarvittaessa. Kun liikenneruuhka päättyy, järjestelmä kiihdyttää takaisin määritettyyn nopeuteen.
    • Kaistavahti havaitsee tiehen maalatut kaistamerkinnät ja auttaa estämään ajoneuvon ajautumisen pois kaistalta. Se voi ohjata kuljettajan varovasti takaisin kaistalle ja turvalliselle ajoradalle. Kaistanvaihdon varoitus varoittaa kuljettajaa ohjauspyörän tärinän avulla, jos kuljettaja on edelleen kaistan ulkopuolella.
    • Etututkan ja -kameran avulla havaitaan tiellä edellä olevat ajoneuvot, moottoripyörät ja jalankulkijat sekä kohteet, joiden kulkusuunta voi kulkea ajoneuvon edestä. Vaarallisissa tilanteissa kuljettajaa varoitetaan äänimerkillä ja visuaalisilla varoituksilla, ja jos kuljettaja ei reagoi, järjestelmä jarruttaa automaattisesti.
    • Yhdessä törmäyksenestoavustimen kanssa tämä järjestelmä auttaa kuljettajaa tekemään tarvittavat ohjausliikkeet vaaratekijän ohi samalla, kun ajoneuvo pidetään vakaana.
  • Törmäyksen jälkeinen jarrutus
    • Automaattisesti havaitaan, kun ajoneuvo on ollut mukana törmäyksessä, ja jarrutusta jatketaan onnettomuuden jälkeen, mikä varmistaa, ettei se jatka etenemistä vaaratilanteeseen.
  • Peruutuskamera
    • Parantaa näkyvyyttä ajoneuvon taakse peruutuksen aikana, joten ajoliikkeiden tekeminen on helpompaa, turvallisempaa ja vähemmän stressaavaa.
  • Etu- ja takapysäköintiavustin sekä jarrutehostus
    • Helpottaa pysäköintiä, jos liikennettä on paljon tai jos pysäköintitila on ahdas, sekä käyttää jarruja, jos järjestelmä havaitsee esineen ajoneuvon kulkureitillä.

Mitä ajamiseen liittyviä teknologioita on saatavana uuden täyssähköisen Ford Explorerin Kuljettajaa avustavat järjestelmät -paketissa?

Saatavana sekä Select- että Premium-malleissa

  • 360 asteen kamera: Ajoneuvon edessä, sivuilla ja takana olevat kamerat mahdollistavat yhdessä monenlaiset reaaliaikaiset näkymät, mikä helpottaa asiakkaiden pysäköintiä ja ohjausliikkeitä.
  • Sähkötoiminen handsfree-takaluukku: (vain erillisenä sarjassa, vakio Premium-mallissa) kätevä ja helppo käyttää.
  • Aktiivinen pysäköintiavustin (12 ultraäänianturia): Ohjaa jarrutusta, tehoa ja suuntaa rinnakkais- ja taskupysäköinnissä.[‡]
  • Uudessa ajolinja-avustimessa ja kaistanvaihtoavustimessa yhdistyvät seuraavat teknologiat:
    • Ajolinja-avustin: Älykkään mukautuvan vakionopeudensäädinjärjestelmän (iACC) laajennus. Tukee jatkuvasti ohjausta ja ohjaa ajoneuvoa automaattisilla ohjaussyötteillä siten, että ajoneuvo pysyy kaistan keskellä.
    • Kaistanvaihtoavustin: Järjestelmä on suunniteltu avustamaan kuljettajaa vaihdettaessa kaistaa moottoritiellä. Järjestelmä avustaa ohjauksessa, kun kuljettaja haluaa vaihtaa kaistaa. Se voidaan aktivoida suuntavilkun päästä ja se seuraa takaa lähestyvää liikennettä ennen kaistanvaihdon aloittamista.

Lataus ja toimintamatka

Mitkä ovat uuden täyssähköisen Ford Explorerin latausvaihtoehdot?

Kaiken Fordin sähköauton lataukseen liittyvän toiminnan on tarkoitus olla mahdollisimman yksinkertaista ja kätevää. BlueOval™ Charge Network[††] -latausverkossa onkin nyt yli 500 000 latauspistettä, joita kaikkia voi käyttää samalla FordPass-sovelluksella. Monilla BlueOval™ Charge Network -asemilla on nyt myös Plug and Charge -mahdollisuus. Tämä koskee myös IONITY-pikalatausasemia, jotka sijaitsevat kätevästi maanteiden varrella monissa Euroopan maissa.

Miten uusi täyssähköinen Ford Explorer ladataan?

Uuden täyssähköisen Explorerin vakiovarusteena on lataustavan 3 vaihtovirtalatauskaapeli, jonka ansiosta asiakkaiden on helppo ladata ajoneuvo kotona, työpaikalla tai julkisessa latauspisteessä.

  • Vakiovarusteena sisältyvä lataustavan 3 latauskaapeli mahdollistaa vaihtovirtalatauspisteiden käytön, mikä on erittäin kätevää. Lataustavassa 3 ajoneuvo voi ohjata latauspisteen sammuttamaan virran, kun lataus on täynnä.
  • Tavallisessa pistorasiassa käytettävä kotilatauskaapeli on saatavana lisävarusteena.
  • CCS-latausjärjestelmä voi ladata ajoneuvon akun tasavirtapikalatausasemilla 10 prosentista 80 prosenttiin noin 25 minuutissa. [†]

Mitä eroa on vaihtovirta- ja tasavirtalatauksella?

Vaihtovirta- ja tasavirtalatauksen vertailu
Kaikki sähköautot varastoivat energian akkuun tasavirtana, ja niitä voi ladata tehokkaasti tasavirtalatausasemilla, koska muuntoa tasavirtaan ei tarvitse tehdä.

Vaihtovirtaa on yleisesti saatavana sähköverkossa, jossa sitä on helpompi siirtää pitkiä etäisyyksiä, ja useimmat asunnot vastaanottavat sähkön vaihtovirtasyötteenä. Täyssähköauton on kuitenkin muunnettava vaihtovirta tasavirraksi. Explorerissa sen tekee laturi, joka tukee enintään 11 kW:n vaihtovirtalataustehoa.

Ajoneuvon tasavirtapikalatausominaisuuden arvioidaan voivan mahdollistaa latauksen 10 prosentista 80 prosenttiin noin 25 minuutissa[†]. Blue Oval™ Charging Network -latausverkossa sekä BP Pulse että IONITY tarjoavat tasavirtapikalatausasemia.

Electric Exploreriin on asennettu CCS-pistoke. Tämä varmistaa yhteensopivuuden sekä tyypin 2 vaihtovirtalatauspistokkeiden että CCS-järjestelmän tasavirtapikalatauspistokkeiden kanssa.

Tukeeko Ford Connected Wallbox tai vastaava uuden täyssähköisen Ford Explorerin kotilatausta?

Fordin aikomuksena on parantaa asiakkaiden kotilatauskokemusta kaikkialla Euroopassa uuden liitetyn vaihtovirta-Wallboxin avulla.

Ford jatkaa asennuspalveluiden tarjoamista tietyllä markkinoilla, jotta asiakkaiden olisi mahdollisimman helppoa ja sujuvaa ladata ajoneuvo kotona.

Mitä Wallboxia koskevia suunnitelmia Fordilla on uuden täyssähköisen Ford Explorerin osalta?

Ford toimittaa yhteistyössä useiden laadukkaiden latauspisteiden valmistajien ja asennuspalvelujen kanssa Euroopan markkinoilla asiakkaille laajan valikoiman kotilataukseen liittyviä palveluja.
Ford antaa asiakkaille kyseisten kumppanien tiedot, ja asiakkaat voivat valita omia sopivan latauspisteen omien tarpeidensa mukaisesti.

Mikä on täyssähköisen Ford Explorerin toimintamatka?

Tällä hetkellä voimansiirtoa testataan ja optimoidaan laaja-alaisesti, minkä lisäksi viimeistellään ajoneuvon luokitusta. Kaikki tiedot jaetaan, kun ajoneuvon lanseeraus lähestyy.

Mikä vaikuttaa uuden täyssähköisen Ford Explorerin toimintamatkaan?

Toimintomatkaa maksimoidaan esimerkiksi tehokkaiden renkaiden, kattavan pyörät sisältävän aerodynaamisen optimoinnin, täysin katetun alustan ja erikoissuunniteltujen ilma-aukkojen avulla.

Monet ulkoiset elementit vaikuttavat toimintamatkaan. Näitä elementtejä ovat etenkin sää, ulkoilman lämpötila, ajotapa, ajoprofiili, ajoneuvon kunto ja ikä sekä litiumioniakun kunto ja lämpötila.[†]

Lisätietoja toimintamatkasta ja vaihtelusta käytännössä on saatavana myöhemmin, kun WLTP-testaus on suoritettu.

Vaikuttaako kuorman paino ja ilmasto uuden täyssähköisen Ford Explorerin toimintamatkaan?

Useat tekijät voivat vaikuttaa sähköautojen toimintamatkaan. Näitä tekijöitä ovat esimerkiksi suuri ajonopeus, erittäin kuuma tai kylmä sää, lämmityksen ja ilmastoinnin käyttö, raskas kuorma ja ajaminen vastatuuleen, ajoneuvon huolto sekä litiumioniakun ikä ja kunto. [†]

Mikä on akkujen odotettu teho uudessa täyssähköisessä Ford Explorerissa?

Lopulliset WLTP-lukemat ja muut toimintamatkaa koskevat lisätiedot, kuten kilowattituntikohtainen kilometrimäärä, ovat saatavana myöhemmin, kun WLTP-testaus on suoritettu. [†]

Mitä tapahtuu seuraavaksi?

Tuleeko uudesta täyssähköisestä Ford Explorerista myös hybridiversio?

Uusi täyssähköinen Ford Explorer on saatavana vain täyssähköautona. Joillakin markkina-alueilla on saatavana suurempi 7-istuiminen Ford Explorer PHEV. Se on täysin eri ajoneuvo. Kaikki Fordin henkilöautot tulevat olemaan täyssähköisiä vuodesta 2030 alkaen. Uusi täyssähköinen Explorer on täyssähköauto, jonka käyttövoimana on ainoastaan akkukäyttöinen sähkömoottori. Siinä ei ole bensiini- tai dieselkäyttöistä polttomoottoria. Se ei ole myöskään (osittain sähköä, osittain polttomoottoria käyttävä) hybridiajoneuvo.

Tuleeko uudesta täyssähköisestä Ford Explorerista myös diesel- tai bensiiniversio?

Uusi täyssähköinen Ford Explorer on saatavana vain täyssähköautona. Joillakin markkina-alueilla on saatavana suurempi 7-istuiminen Ford Explorer PHEV. Se on täysin eri ajoneuvo. Kaikki Fordin henkilöautot tulevat olemaan täyssähköisiä vuodesta 2030 alkaen. Uusi täyssähköinen Explorer on täyssähköauto, jonka käyttövoimana on ainoastaan akkukäyttöinen sähkömoottori. Siinä ei ole bensiini- tai dieselkäyttöistä polttomoottoria. Se ei ole myöskään (osittain sähköä, osittain polttomoottoria käyttävä) hybridiajoneuvo.

Mitä suunnitelmia Fordilla on tulevien täyssähköisten henkilöautojen osalta?

Uusi täyssähköinen Ford Explorer on ensimmäinen lanseeraus vaikuttavassa kolmen uuden täyssähköisen henkilöauton vuodelle 2024 suunnitellussa julkaisusarjassa, ja se on merkittävä osa Fordin henkilöautomalliston muuttumista täyssähköiseksi vuoteen 2030 mennessä.

Lisätietoja

Electric Explorerin julkaisu


Fordin käytäntönä on jatkuva tuotekehitys. Ford pidättää oikeuden muuttaa koska tahansa teknisiä tietoja, mallien värejä sekä tässä sivustossa esiteltyjä ja kuvailtuja kohteita.

[†] Toimintamatka ja latausaika perustuvat valmistajan tietokonemallinnukseen tasavirtapikalaturia käytettäessä. Latausnopeus pienenee, kun akku saavuttaa täyden kapasiteetin. Tulokset saattavat vaihdella huippulatausajan ja akun lataustason mukaan. Todellinen toimintamatka riippuu olosuhteista (kuten ajokelistä, ajotavasta, auton kunnosta sekä litiumioniakun iästä ja kunnosta).

[‡] Kun ajat, keskity ajamiseen. Käytä ääniohjattuja järjestelmiä aina kun mahdollista. Osa ominaisuuksista saattaa olla lukittuina, kun vaihde on kytkettynä. Kaikki ominaisuudet eivät ole yhteensopivia kaikkien puhelimien kanssa. Näytön sisältö on havainnollistamistarkoituksiin, oikea sisältö voi vaihdella.

[††] BlueOval™ Charge Network -latausverkon käyttö edellyttää maksuttoman tilauksen aktivointia FordPass-sovelluksen kautta. IONITY ja muut lisäominaisuudet on uusittava vuoden kuluttua, jonka jälkeen niiden käyttö on maksullista.

Ford Finland käyttää evästeitä tämän verkkosivuston sisällön ja mainosten kohdistamiseen parantaakseen käyttäjiensä online-kokemusta.

Voit muuttaa evästeasetuksiasi milloin tahansa Hallinnoi evästeasetuksia -sivulla, mutta tämä saattaa rajoittaa tai estää tiettyjen verkkosivuston ominaisuuksien käyttöä.

Katso lisätietoja verkkosivuston Yksityisyydensuoja ja käyttöehdot -osiosta.