Home > Henkilöautot > FIESTA > Ominaisuudet > Suorituskyky ja taloudellisuus

Suorituskyky ja taloudellisuus

Miksi tinkisit innostavasta suorituskyvystä tai säästöjä tuottavasta taloudellisuudesta jommankumman kustannuksella? Täysin uudessa Fiestassa saat molemmat. Fordin 3-sylinterinen 1,0 EcoBoost-moottori on voittanut Kansainvälisen Vuoden Moottori -palkinnon (International Engine of the Year) kuusi vuotta peräkkäin vuodesta 2012 alkaen, kun moottori ensimmäisen kerran julkistettiinTooltip.
Auto-Start-Stop-järjestelmä auttaa säästämään polttoainetta aina kun pysähdyt liikennevaloihin.
Edistyksellinen ajodynamiikka ja tarkka ohjattavuus puolestaan tuottavat palkitsevan ja tinkimättömän ajonautinnon.

Enemmän tehoa. Enemmän taloudellisuutta. Enemmän nautintoa

Mullistavan 1,0-litraisen kolmisylinterisen EcoBoost-bensiinimoottorin teho on voimakkaimmassa versiossa jopa 140 hevosvoimaa, mikä vastaa tavallista 1,6-litraista moottoria. EcoBoost –moottorin polttoaineenkulutus on kuitenkin pienempi ja CO2-päästöt pienimmillään vain 97 g/km. Et siis joudu tinkimään mistään. Saatavilla on myös 1,1 litran bensiinimoottori, jonka teho on 70 tai 85 hevosvoimaa ja CO2-päästöt vain 101 g/km.

Dieselin tehoa

Suositko dieseliä? Valitse siinä tapauksessa 85-hevosvoimainen 1,5 litran TDCi-moottori. Polttoaineenkulutus on vain 3,5 l/100 km ja CO2-päästöt vain 89 g/kmJos haluat vieläkin enemmän tehoa taloudellisuutta unohtamatta, 120 hevosvoiman moottorissa on 3,5 l/100 km polttoaineenkulutus ja 89 g/km CO2-päästöt.

Render of Ford diesel engine
Ford Fiesta manual transmission

Manuaali- vai automaattivaihteisto? Sinä valitset

Fiestan vaihteistovalikoima on suunniteltu siten, että voit ottaa kaiken irti valitsemastasi moottorista. Saatavilla on viisivaihteinen ja kuusivaihteinen manuaalivaihteisto sekä kuusivaihteinen automaattivaihteisto. Fiestassa vaihteiden vaihdot ovat tasaisia ja täsmällisen tehokkaita.

Ford Fiesta battery

Lataa akku taloudellisemmin

Tavallisista järjestelmistä poiketen älykäs uudelleenlataus lataa akun vain tarvittaessa. Se välttää mahdollisuuksien mukaan uudelleenlatausta silloin kun kaasua painetaan. Näin voidaan saavuttaa lisävähennyksiä polttoaineenkulutuksessa ja päästöissä.

Top